Czas na mądrość

Miłosz Kluba:

|

Gość Krakowski 22/2013

publikacja 30.05.2013 00:00

O sferze wartości i zafałszowanym obrazie pracy w mediach z ks. prof. Michałem Drożdżem, dyrektorem Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, rozmawia Miłosz Kluba.

– Odbiorcy także są odpowiedzialni za poziom przekazu medialnego – podkreśla ks. prof. Michał Drożdż – Odbiorcy także są odpowiedzialni za poziom przekazu medialnego – podkreśla ks. prof. Michał Drożdż
Miłosz Kluba

Miłosz Kluba: Prawda, dobro, piękno – to nie są zbyt popularne kategorie w myśleniu o mediach, a zwłaszcza o ich tworzeniu.

Ks. prof. Michał Drożdż: Nie są popularne, ale są na trwałe wpisane w kulturę europejską, a upowszechnione także przez kulturę chrześcijańską. Media funkcjonujące w przestrzeni społecznej powinny konfrontować się z tym światem wartości podstawowych. Powinny też szukać najlepszych form, by te wartości przenikały ducha ich przekazu. To jest wpisane w istotę mediów, jako instytucji komunikowania społecznego. Służą temu także organizowane cyklicznie na Uniwersytecie Papieskim Konferencje Etyki Mediów. Pierwszą z nich poświęciliśmy wartości osoby ludzkiej, potem były sesje mówiące m.in. o wolności czy odpowiedzialności. W ubiegłym roku wróciliśmy do podstawowego zagadnienia wartości jako takich i ich obecności w mediach. W tym roku, podczas 7. już konferencji, przyszła kolej na mądrość.

Dostępna jest część treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.