Zapisane na później

Pobieranie listy

Koniec badań „na oko”

Dlaczego Maksymilian Gierymski (1846–1874) uznawany jest za najlepszego polskiego malarza XIX wieku? A co z Aleksandrem Gierymskim, jego młodszym bratem, w cieniu którego Maksymilian działał w kraju?

Ewa Kozakiewicz

|

Gość Krakowski 31/2013

dodane 01.08.2013 00:00
0

W Laboratorium Analiz i Nieniszczących Badań Obiektów Zabytkowych Muzeum Narodowego w Krakowie (LANBOZ) podjęto interdyscyplinarne badania nad twórczością tych malarzy, a szczególnie Maksymiliana Gierymskiego, aby zbadać „twórczy kod” artysty z kręgu polskiej kolonii w Monachium. Projekt obejmuje badania z zakresu historii sztuki, archiwistyki, konserwacji i nauk ścisłych. Szczególnie te ostatnie pozwalają ostatnio dojść do interesujących wniosków, a wszystko dzięki nieinwazyjnym metodom badawczym.

Dostępna jest część treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.

1 / 1
oceń artykuł Pobieranie..