Samolotem na Dzień Dziecka

Jan Głąbiński

publikacja 31.05.2013 13:32

Dwie góralki miały niecodzienną frajdę. Dzięki jednej z linii lotniczych przeleciały za darmo w rejsie Kraków-Gdańsk-Kraków.

Samolotem na Dzień Dziecka Lot w każdą stroną trwał nieco ponad godzinę. Był czas, by podziwiać Polskę z lotu ptaka Jan Głąbiński /GN

Bezpłatne bilety na rejs były nagrodą w konkursie eurolot.com i miesięcznika szkolnego „Bez tytułu”, wydawanego przez Szkołę Podstawową nr 1 w Cichem. – Gdy wsiadłyśmy do samolotu, zaczęłyśmy się trochę bać. Silniki zostały uruchomione, a my chwyciłyśmy się za ręce. Maszyna zaczęła coraz szybciej poruszać się po pasie startowym. Nagle samolot odbił się od powierzchni ziemi i wzbijaliśmy się coraz to wyżej. Gdy przebiliśmy się przez chmury, pod nami rozciągały się jakby puszyste pola – relacjonują Emilia i Ewelina.

Prędkość przelotowa to 500 km/h, na wysokości 6000 metrów. Po szczęśliwym lądowaniu w Gdańsku góralki wspólnie z nauczycielem opiekunem rozpoczęły zwiedzanie Trójmiasta. Pierwszym miejscem do zobaczenia były molo i plaża w Sopocie. Był też czas na zbieranie muszelek oraz na przekąszenie pysznej rybki w słynnym barze „Przystań”.

Choć podróżniczki widziały – i to bardzo dobrze – Gdańsk z lotu ptaka, postanowiły jeszcze wyjść na wieżę kościoła Mariackiego. – Schody, które tam prowadziły, były bardzo strome i wąskie. Widoki były nieziemskie! Cały Gdańsk u naszych stóp! – wspominają.

Powrót do Krakowa trwał ponad godzinę i upłynął bardzo przyjemnie. – Mogłyśmy obserwować, podobnie, jak i w rejsie do Gdańska, piękne widoki. Trwał zachód Słońca – mówią dziewczynki.

Czas przelotu na najbardziej obleganej krajowej trasie z Krakowa do Gdańska to 1 h 15 min. Operacje wykonywane są na samolotach turbośmigłowych typu ATR-72. Wkrótce trasę będą obsługiwać nowoczesne bombardiery.

Bilety na przelot ufundował eurolot.com. To już druga edycja konkursu, organizowanego wspólnie ze szkolnym miesięcznikiem „Bez tytułu”. W ubiegłym roku również dwoje dzieci z opiekunem skorzystało za darmo z przelotu na trasie Kraków–Gdańsk– Poprad.

Wkrótce na naszych łamach i na stronie internetowej ogłosimy konkurs wraz z eurolot.com, w którym będzie do wygrania darmowy, wakacyjny przelot do Gdańska.