Miłosierdzie bez granic

mk/BP ŚDM

publikacja 08.10.2015 11:29

Spot, promujący ŚDM w Krakowie będzie można po raz pierwszy zobaczyć 10 października.

Miłosierdzie bez granic - Jest radość! Nie szkodzi, że papież nie jest jeszcze prawdziwy - mówią aktorzy, którzy witali ojca świętego na Rynku Głównym w Krakowie Monika Łącka /Foto Gość

Premiera klipu odbędzie się w głównym wydaniu "Wiadomości" TVP1 o 19.30.

Realizatorami klipu "Miłosierdzie bez granic" są Komitet Organizacyjny ŚDM Kraków 2016, Narodowe Centrum Kultury, Miasto Kraków i Województwo Małopolskie. Spot ma zachęcać młodych ludzi do przyjazdu na Światowe Dni Młodzieży w lipcu 2016 roku i do odwiedzenia Krakowa i Małopolski.

20-osobowa ekipa podczas pracy nad filmem przejechała ponad 7 tysięcy kilometrów, nagrywając sceny m.in w Paryżu, Barcelonie, Rzymie, Watykanie, Paliano, Val di Funes oraz na Rynku Głównym w Krakowie. Na planie zagrali wolontariusze działający już teraz przy przygotowaniach do wydarzeń w Krakowie oraz m. in. autentyczni żandarmi watykańscy.

Scenariusz autorstwa Przemysława Hausera, Arturo Mariego i Przemysława Reichela opiera się na pomyśle podróży papieskim samochodem z Watykanu aż do Krakowa. Samochód jest kopią Renault 4, jakim kardynał Bergoglio jeździł w Buenos Aires. To jeden z pojazdów sprezentowanych papieżowi przez włoskiego ks. Zocca.

- Realizacja spotu obfitowała w wiele niespodziewanych sytuacji - mówi Joanna Zając z Sektora Promocji KO ŚDM Kraków 2016. - Podczas zdjęć w Watykanie nasz samochód wielokrotnie przejeżdżał obok Domu Św. Marty, gdzie mieszka papież Franciszek. Gwardia Szwajcarska nie wiedziała, że Renault 4 z rejestracją SCV1 jest kopią papieskiego pojazdu. Gwardziści wszczęli alarm przez krótkofalówki z informacją, że Papież wymknął się niepostrzeżenie z domu i gdzieś wyjeżdża. Sytuację dopiero uspokoiła interwencja Żandarmerii Watykańskiej, wtajemniczonej w całą sprawę - opowiada.

Nakręcony spot ma trzy wersje - 30-, 60- i 90-sekundową. Ma on trafić do telewizji, a także do wszystkich Episkopatów oraz polskich placówek dyplomatycznych, które będą miały prawo do jego ekspoloatacji zarówno w telewizji, jak i w Internecie. Twórcy będą go zamieszczać również w mediach społecznościowych związanych z ŚDM. Spot prezentowany będzie ponadto na telebimach podczas wydarzeń ŚDM w Krakowie.

Czytaj także: