Piropiktura, czyli malowanie ogniem

Bogdan Gancarz


|

Gość Krakowski 21/2016

publikacja 19.05.2016 00:00

Karol Wojtyła po długim namyśle zatwierdził projekt pierwszej w Polsce abstrakcyjnej kompozycji ceramicznej w świątyni. Powstała
na przełomie lat 60. i 70. ubiegłego wieku w kościele w podkrakowskim Sieprawiu. Walory artystyczne ceramiki architektonicznej, z którą stykamy się na co dzień, są coraz bardziej doceniane.

„Kosmiczna” kompozycja Krystyny Zgud-
-Strachockiej zdobi ściany przedsionka krakowskiego kina „Kijów”. „Kosmiczna” kompozycja Krystyny Zgud-
-Strachockiej zdobi ściany przedsionka krakowskiego kina „Kijów”.
Grzegorz Kozakiewicz

Małopolanie na co dzień stykają się z ceramiką architektoniczną – sztuką, która po 1945 r. naprawdę trafiła do mas. Jest w najróżniejszych miejscach. Na zewnątrz i wewnątrz kościołów, teatrów, szkół, biurowców, sklepów, klubów sportowych, restauracji, kawiarń, a nawet w krakowskim zoo czy na piekarni Feliksa Adamskiego.

Dostępna jest część treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.