Piropiktura, czyli malowanie ogniem

Bogdan Gancarz


|

Gość Krakowski 21/2016

publikacja 19.05.2016 00:00

Karol Wojtyła po długim namyśle zatwierdził projekt pierwszej w Polsce abstrakcyjnej kompozycji ceramicznej w świątyni. Powstała
na przełomie lat 60. i 70. ubiegłego wieku w kościele w podkrakowskim Sieprawiu. Walory artystyczne ceramiki architektonicznej, z którą stykamy się na co dzień, są coraz bardziej doceniane.

„Kosmiczna” kompozycja Krystyny Zgud-
-Strachockiej zdobi ściany przedsionka krakowskiego kina „Kijów”. „Kosmiczna” kompozycja Krystyny Zgud-
-Strachockiej zdobi ściany przedsionka krakowskiego kina „Kijów”.
Grzegorz Kozakiewicz

Małopolanie na co dzień stykają się z ceramiką architektoniczną – sztuką, która po 1945 r. naprawdę trafiła do mas. Jest w najróżniejszych miejscach. Na zewnątrz i wewnątrz kościołów, teatrów, szkół, biurowców, sklepów, klubów sportowych, restauracji, kawiarń, a nawet w krakowskim zoo czy na piekarni Feliksa Adamskiego.

Dziękujemy, że z nami jesteś

To dla nas sygnał, że cenisz rzetelne dziennikarstwo jakościowe. Czytaj, oglądaj i słuchaj nas bez ograniczeń.

W subskrypcji otrzymujesz

  • Nieograniczony dostęp do:
    • wszystkich wydań on-line tygodnika „Gość Niedzielny”
    • wszystkich wydań on-line on-line magazynu „Gość Extra”
    • wszystkich wydań on-line magazynu „Historia Kościoła”
    • wszystkich wydań on-line miesięcznika „Mały Gość Niedzielny”
    • wszystkich płatnych treści publikowanych w portalu gosc.pl.
  • brak reklam na stronach;
  • Niespodzianki od redakcji.
  • Zobacz więcej w bibliotece
Masz subskrypcję?
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.