Od kilku miesięcy w Zakopanem działa Park Kulturowy. W efekcie z miasta, m.in. z Krupówek, znikają powoli wielkoformatowe reklamy. Jednak do ocalenia tatrzańskiego krajobrazu i przestrzeni droga jeszcze bardzo daleka.
▲ Zakopianka w rejonie Ustupu wciąż obstawiona jest wielkoformatowymi reklamami.
Jan Głąbiński /Foto Gość
Park Kulturowy został utworzony już we wrześniu 2015 r. decyzją zakopiańskich radnych, ale zaczął obowiązywać dopiero od lipca 2016 roku. Park obejmuje teren wzdłuż całych Krupówek z przyległymi do niej ciągami komunikacyjnymi i widokowymi oraz zabudowaniami i placami znajdującymi się w najbliższym sąsiedztwie słynnego deptaku. – Głównym celem utworzenia Parku Kulturowego jest ochrona krajobrazu kulturowego i zachowanie wyróżniających się terenów z zabytkami charakterystycznymi dla miejscowej tradycji budowlanej – wyjaśnia Leszek Dorula, burmistrz Zakopanego.
To dla nas sygnał, że cenisz rzetelne dziennikarstwo jakościowe. Czytaj, oglądaj i słuchaj nas bez ograniczeń.