Arcydzieła dla Bożej chwały

Bogdan Gancarz

|

Gość Krakowski 33/2019

publikacja 15.08.2019 00:00

Działają prawie dwa lata. Starają się przekonywać, że muzyka sakralna, także ta dawna, nie powinna być w Kościele ozdobnikiem lub szacownym zabytkiem, lecz niezbędnym składnikiem liturgii.

▲	Polsko-słowacki zespół Le Nuove Musiche śpiewał na festiwalu utwory sakralne Claudia Monteverdiego. ▲ Polsko-słowacki zespół Le Nuove Musiche śpiewał na festiwalu utwory sakralne Claudia Monteverdiego.
Akacper montusiewicz

Jedną z głównych form działalności krakowskiej Fundacji inCanto jest festiwal Musica Divina. – Sierpniowy festiwal był poświęcony przede wszystkim psalmom, które są wypełnione emocjami. Przedstawiając ich różnorodność na przestrzeni wieków, pokazaliśmy, że Kościół już dawno znalazł swój język wyrażania uczuć i nie musi w tym celu czerpać środków ze współczesnej kultury masowej – mówi Łukasz Serwiński, prezes działającej od 2017 r. fundacji, kulturoznawca. Grupujące artystów z Polski oraz innych krajów europejskich zespoły: Le Nuove Musiche, Graindelavoix, Tavagna, Friman-Ambrosini-Vicens Trio, Ensemble Barocum i Sirin śpiewały m.in. utwory sakralne dawnych mistrzów: Claudia Monteverdiego, Orlanda di Lasso, pieśni sakralne z krajów bałtyckich i nordyckich – Estonii oraz Islandii i tradycyjne korsykańskie śpiewy religijne.

Dostępne jest 36% treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.