Ten sam, lecz nieco inny

Bogdan Gancarz

|

Gość Krakowski 7/2021

publikacja 18.02.2021 00:00

W bazylice Mariackiej znów można oglądać w pełnej krasie ołtarz Zaśnięcia Najświętszej Maryi Panny, wykonany w latach 1477–1489 przez rzeźbiarza Wita Stwosza. To służące modlitwie arcydzieło sztuki gotyckiej przez ponad 5 lat było poddawane pracom badawczym i konserwatorskim.

	Konserwatorzy starali się w maksymalnym stopniu przywrócić dziełu wygląd sprzed ponad pięciu wieków. Konserwatorzy starali się w maksymalnym stopniu przywrócić dziełu wygląd sprzed ponad pięciu wieków.
Bogdan Gancarz /Foto Gość

Orozpoczęciu prac renowacyjnych myślano już w 2012 r., gdy opracowano obszerny raport o stanie ołtarza. Zaczęły się ostatecznie jesienią 2015 roku. Były prowadzone przez zespół doświadczonych konserwatorów pod kierunkiem prof. Jarosława Adamowicza z krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych.

Dostępne jest 3% treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.