Dwa konkursy – jeden cel

łk

|

Gość Krakowski 12/2024

publikacja 21.03.2024 00:00

Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie zaprasza do udziału w wydarzeniach, które mają szerzyć dobro w mediach.

Pierwszy z konkursów – pod hasłem „Speech Valor” – ma służyć wymianie myśli na temat współczesnych mediów, w tym społecznościowych. Zamysłem jego autorki jest poznanie poglądów młodych ludzi na ten temat i chęć oddania im głosu.

– Mamy nadzieję, że podzielą się z nami swoimi spostrzeżeniami odnośnie do tego, jakie wartości znajdują w świecie dzisiejszych mediów. Udział w konkursie to także możliwość przedstawienia swoich poglądów na temat mediów przed szeroką publicznością oraz gronem ekspertów. To zarazem świetny sposób na poznanie samego siebie w sytuacji stresującej, jaką jest wystąpienie publiczne – mówi Jolanta Kogut, pomysłodawczyni i koordynatorka konkursu, specjalistka wystąpień publicznych i wykładowca UPJPII. Zadaniem uczestników będzie przygotowanie dwunastominutowej wypowiedzi w formie wideo w odniesieniu do jednego z tematów zaproponowanych przez twórców, a następnie osobista prezentacja finałowa.

Z kolei w konkursie „Media Valor”, któremu towarzyszy hasło „Pokaż mi dobry świat”, każdy będzie miał okazję przygotować w formie reportażu tekstowego lub dźwiękowego, audycji, wywiadu czy formuły multimedialnej materiał prezentujący dobro, które wydarza się w otaczającej autora rzeczywistości. – Konkurs jest odpowiedzią na potoki negatywnych treści w mediach o większej klikalności i wysokich wynikach sprzedaży. Dobro jest mniej medialne, a zatem trudniej zrobić materiał, który będzie interesujący, będzie zatrzymywał uwagę widza i zarazem pokazywał ludzi, którzy swoimi działaniami i postawami budują dobry świat – podkreśla Bernadeta Cich, autorka i koordynatorka konkursu, dziennikarka, pracownik naukowy UPJPII.

Prace konkursowe można nadsyłać do 15 kwietnia. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie wns.upjp2.edu.pl/konkursy.

Dostępna jest część treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.