Nowy numer 13/2024 Archiwum

Młodzi z ŚDM znów w Krakowie

Trwa akcja promocyjna "Experience Kraków Again!", w ramach której sześcioro uczestników zeszłorocznych Światowych Dni Młodzieży ponowne zostanie ugoszczonych w stolicy Małopolski.

Akcja jest pomysłem Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krakowa – wspiera go Krakowskie Biuro Festiwalowe i serwis turystyczny miasta www.krakow.travel. - W czasie Światowych Dni Młodzieży przeprowadziliśmy blisko 250 wywiadów z pielgrzymami z całego świata. Z tego grona wybraliśmy 6 osób, które w rocznicę ŚDM chcemy zaprosić ponownie do Krakowa - mówi Szymon Gatlik, współodpowiedzialny za inicjatywę.

Wylosowane osoby pochodzą z Włoch i Hiszpanii. Jedyny szkopuł polegał na tym, że organizatorzy kampanii nie znali imion i nazwisk osób, które na nagraniach z lipca ubiegłego roku wyraziły chęć powrotu do stolicy Małopolski.

Aby to ustalić, w mediach społecznościowych opublikowano nagrania z udziałem wylosowanych osób. I choć akcja trwa zaledwie kilka dni, już udało się ustalić tożsamość pięciu osób. Są to: Elena z Bergamo, Pelayo z Kordoby, Natalia z Girony, Marta z Pampeluny i Carmino z Rzymu. W jednym przypadku pielgrzyma "odnaleziono" w 57 minut!

- Media społecznościowe mają ogromną siłę oddziaływania. To dzięki nim tak szybko udało się ustalić już prawie wszystkie nazwiska. Mamy nadzieję, że za niedługo poznamy tożsamość ostatniej osoby z Włoch. Wtedy też opublikujemy wspomnienia wszystkich z ŚDM, jak i reakcje na wiadomość o tym, że zapraszamy ich ponownie do Krakowa - opisuje Gatlik.

Zaproszeni Włosi i Hiszpanie spędzą w Krakowie kilka lipcowych dni. Plan wizyty zostanie dostosowany ściśle do ich potrzeb. - Chcemy pokazać im to, czego nie zobaczyli w zeszłym roku. Ale też umożliwić zobaczenie tych miejsc, które ich zachwyciły. Będzie to zarówno podróż duchowa, obejmująca na przykład Tyniec, jak i rozrywkowa z małopolskimi atrakcjami, takimi jak Kopalnia Soli w Wieliczce - tłumaczy Gatlik. W programie kampanii znajdzie się też na pewno udział w koncercie rocznicowym, planowanym na 30 lipca.

Głównym celem kampanii "Experience Kraków again!" jest promowanie religijnych walorów stolicy Małopolski. Dlatego skierowano ją do mieszkańców Włoch i Hiszpanii. - To jedne z największych zagranicznych grup pielgrzymów obecnych na ŚDM. To właśnie Włosi i Hiszpanie chętnie wyjeżdżają w celach religijnych, a tradycja pielgrzymowania jest u nich bardzo silna - dodaje Gatlik.

Inicjatywie towarzyszy strona internetowa w 4 językach, na której znajdą się wspomnienie z ŚDM, zostaną przedstawione atrakcje Krakowa oraz zamieszczane będą relacje z przygotowań do przyjazdu zaproszonych gości. Jej adres to www.again.krakow.travel.

« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..

Zapisane na później

Pobieranie listy