Powrót do strony
  • nasze media
  • Kontakt
SUBSKRYBUJ zaloguj się
PROFIL UŻYTKOWNIKA
Wygląda na to, że nie jesteś jeszcze zalogowany.
zaloguj się
lub
zarejestruj się
Wiara.pl - Serwis

Krakowski

  • Nowy numer
  • AKTUALNOŚCI
  • OPINIE
  • GALERIE
  • ARCHIWUM
  • KONTAKT Z ODDZIAŁEM
  • Patronaty
  • Diecezje
    • Bielsko-Żywiecka
    • Elbląska
    • Gdańska
    • Gliwicka
    • Katowicka
    • Koszalińsko-Kołobrzeska
    • Krakowska
    • Legnicka
    • Lubelska
    • Łowicka
    • Opolska
    • Płocka
    • Radomska
    • Sandomierska
    • Świdnicka
    • Tarnowska
    • Warmińska
    • Warszawska
    • Wrocławska
    • Zielonogórsko-Gorzowska
  • O Diecezji
    • KURIA
    • BISKUPI
    • HISTORIA DIECEZJI
    • PARAFIE

Najnowsze Wydania

  • GN 43/2025
    GN 43/2025 Dokument:(9469044,Rodzina – sens i stabilność)
  • GN 42/2025
    GN 42/2025 Dokument:(9458103,Zaczarowana miotła)
  • GN 41/2025
    GN 41/2025 Dokument:(9450251,Odpowiedzialni mężowie)
  • GN 40/2025
    GN 40/2025 Dokument:(9442266,Dziwne miny manekinów)
  • Gość Extra 3/2025 (13)
    Gość Extra 3/2025 (13) Dokument:(9436832,Słowo, które przygarnia)
krakow.gosc.pl → Wiadomości z archidiecezji krakowskiej → Historyczna drogowa chwila. Dwupasmówką z Nowego Targu do Krakowa

Historyczna drogowa chwila. Dwupasmówką z Nowego Targu do Krakowa przejdź do galerii

Od 30 sierpnia kierowcy mogą już korzystać z nowego odcinka zakopianki, na odcinku Nowy Targ-Rdzawka-Nowy Targ. Jednak obowiązuje tam ograniczenie do 70km/h. Nie jest też oddany do użytku węzeł w Klikuszowej.

 
Pierwsze samochody na odcinku w kierunku Krakowa. Jan Głąbiński /Foto Gość
⏮ ⏪
⏩ ⏭

Trasa została udostępniona na zasadzie przejezdności. - Co to oznacza w praktyce? To, że choć dla podróżujących poruszanie się nową dwupasmówką będzie ogromnym ułatwieniem, to nadal jednak jest to teren budowy. Przeniesienie ruchu na nową zakopiankę to kolejny etap, który przybliża termin zakończenia całej inwestycji - mówi Kacper Michna, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie.

Zaawansowanie robót na tym odcinku DK47 wynosi ok. 95 proc. Do finału brakuje jeszcze kilku punktów. Jednym z nich jest budowa połączenia starej zakopianki z węzłem Klikuszowa, co wymagało przełożenia ruchu na nową drogę. Bez tego ten zakres prac byłby niezwykle uciążliwy dla wszystkich podróżnych. - Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie poprowadzić prace bez narażania kierowców na utrudnienia i stres związany ze staniem w korkach - dopowiada K. Michna.

Aktualnie nie ma możliwości przejazdu przez starą zakopiankę w dwóch miejscach - w okolicy budowanego węzła Klikuszowa i w Rdzawce. Wyjazd z Lasku i Klikuszowej do Rabki-Zdroju i Nowego Targu jest możliwy przez węzeł Obidowa oraz przez drogę lokalną łączącą Klikuszową i Sieniawę.

Na nowej zakopiance obowiązuje ograniczenie prędkości do 70 km/h. W przyszłości, po oddaniu węzła w Klikuszowej, będzie to 100 km/h.

Otwarcie nowej zakopianki wcale nie kończy problemów komunikacyjnych na Podhalu. Potwierdza to dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA Maciej Ostrowski. - Teraz korki będą w Nowym Targu. Miasto musi pilnie myśleć o obwodnicy i ostatecznych decyzjach. Ważne są też ustalenia co do przebiegu tej obwodnicy. Zaznaczę, że na nowotarską inwestycję fundusze mamy zabezpieczone. Bez obwodnicy stolica Podhala po prostu stanie - mówi M. Ostrowski. Na potwierdzenie słów szefa GDDKiA z Krakowa nie trzeba było długo czekać. Przy wszystkich zjazdach z zakopianki kierowcy utknęli dziś w olbrzymich zatorach.

Budowany odcinek to ponad 16 km drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) poprowadzony w nowym śladzie. Na trasie powstało 27 obiektów, z czego 12 ma ponad 100 m długości. Najdłuższe estakady zlokalizowane są w Lasku (687 m) i przed węzłem Nowy Targ Zachód (527 m). W ramach inwestycji powstały cztery węzły - Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe. Od dziś cała droga między stolicami Małopolski i Podhala jest dwujezdniowa i dwupasmowa.

Inwestycja jest realizowana z funduszy pochodzących z budżetu państwa. Wartość kontraktu to prawie 995 mln zł.

« ‹ 1 › »
DO POBRANIA: |
  •   (obraz) |
Jedziemy nową zakopianką

Foto Gość DODANE 30.08.2024

Jedziemy nową zakopianką

​Nowa zakopianka na odcinku Nowy Targ-Rdzawka-Nowy Targ jest już przejezdna dla kierowców. Obowiązuje tam ograniczenie prędkości do 70 km/h. Szybciej, bo 100 km/h pojedziemy w listopadzie, po otwarciu węzła w Klikuszowej.  
oceń artykuł Pobieranie..

jg

|

GOSC.PL

publikacja 30.08.2024 17:11

FB Twitter
drukuj wyślij zachowaj
TAGI:
  • DROGA
  • NOWY TARG
  • RUCH
  • ZAKOPIANKA

Polecane w subskrypcji

  • „Św. Jan Kapistran podczas odsieczy Belgradu” na płótnie Antona von Pergera
    • W ramach
    • Leszek Śliwa
    „Św. Jan Kapistran podczas odsieczy Belgradu” na płótnie Antona von Pergera
  • Mój ojciec powtarzał: „Przysięgałem – dotrzymam”. Rozmowa z Ireną Bylicką o rodzinie, wierności i samotności w tłumie
    • Rozmowa
    • Agata Puścikowska
    Mój ojciec powtarzał: „Przysięgałem – dotrzymam”. Rozmowa z Ireną Bylicką o rodzinie, wierności i samotności w tłumie
  • Ks. Piotr Kieniewicz: Milczenie też jest językiem. Wymaga jednak domknięcia słowem, bo bez dialogu nie ma relacji
    • Rozmowa
    • Kamil Gąszowski
    Ks. Piotr Kieniewicz: Milczenie też jest językiem. Wymaga jednak domknięcia słowem, bo bez dialogu nie ma relacji
  • Rodzina w pułapce medialnego kłamstwa
    • Polska
    • Konstanty Pilawa
    Rodzina w pułapce medialnego kłamstwa
  • IGM
  • Gość Niedzielny
  • Mały Gość
  • Historia Kościoła
  • Gość Extra
  • Wiara
  • Foto Gość
  • Fundacja Gość Niedzieleny
  • O nas
    • O wydawcy
    • Zespół redakcyjny
    • Sklep
    • Biuro reklamy
    • Prenumerata
    • Fundacja Gościa Niedzielnego
  • DOKUMENTY
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    •  
  • KONTAKT
    • Napisz do nas
    • Znajdź nas
      • Newsletter
        • Zapisz się już dziś!
  • ZNAJDŹ NAS
WERSJA MOBILNA

Copyright © Instytut Gość Media.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgłoś błąd

 
X
X
X